tisdag, juni 02, 2009

Vi stökar på

Jag bloggar sällan just nu. Det blir nog så ett tag. Vi har flyttat, eller nästan i alla fall. Har inte fått någon telefonledning indragen till nya huset så jag jobbar i det gamla. De har lagat ADSL-ledningen här, så jag har normal uppkoppling i gamla huset. Det är visserligen rätt skönt att inte arbeta där vi bor, men det är krångligare. Man sitter inte vid datorn och pysslar med bloggar och hemsidor så mycket när man inte har datorn nära.

Nu har vi så många hus att det kör ihop sig. Jag åker hem kan betyda två saker tills vi landat i nya huset på kullen. Ging och jag åkte till två olika hus härom dagen när vi åkte hem, haha! Du förstår vilket hus som det är skönast att komma hem till va? Det är aaaningen stökigt i gamla huset. Vi renoverar och flyttar samtidigt.
Efter en vecka med mycket regn har vi nu en vecka med solsken och åter solsken. Våren verkar blivit försommar därhemma - det är nästan så jag blir lita avundsjuk. Svenska sommaren är svårslagen!

6 kommentarer:

  1. cotton-johanna2 juni 2009 kl. 21:50

    Oroa dig inte. Idag är kylan och regnet tillbaks.
    Imorgon skriver jag läsårets sista tenta - sen väntar drygt 11 veckors sommarlov :-)

    SvaraRadera
  2. Om du visste vad trist det är med sommar utan dig.

    SvaraRadera
  3. Det är synd att du inte hinner blogga så mycket just nu, men helt förståeligt. Jag saknar dina täta inlägg, men får väl ha lite tålamod då ;o) Försommar ja, jag tror de lovade fem plusgrader i morgon förmiddag. En dipp på sådär 15-20 grader på ett par dagar. Omväxling förnöjer inte alltid.

    SvaraRadera
  4. I Hälsingland..i Orbaden har vi njutit av solen idag oxå..men lite kalla vindar va de..hmhm...Men vackert grönt och ljust länge är de....

    SvaraRadera
  5. Vi bara renoverar och får mindre och mindre, fast snart vänder det =). Försommaren uteblev och sommaren kom med stormsteg men jag tror den blev lite blyg och drog sig tillbaka igen. Vi saknar er här hemma men desto roligare sen när ni kommer igen. Ha det bra och hälsa maken, kram!

    SvaraRadera
  6. Cotton-Johanna; 11 veckor! Förstår varför du ville bli lärare!

    Kjellis; kom hit dååååå... Det är ljuvligt även sommartid! Saknar dig också!

    Suss, Det har varit omväxlande här också, fest utan tempetarskillnader ;-) Men nu är det baar solsken hela tiden igen!

    Ankiii, den svenska försommarens ljus och färg är vackrast i världen tycker jag!

    Åsa, Hoppas det vänder snart, får ni ännu mindre kan ni lika gärna flytta in i en skokartong ;-)
    Kram!

    SvaraRadera