torsdag, april 30, 2009

Valborgsbrasa på Phuket


Så var det sista april igen och vi passar på att fira med eldning. Vår brasa är liten, vi eldar i en tunna. Å andra sidan har vi väldigt mycket att elda upp så vi kommer att fira Valborg i minst en vecka!

Vår eminenta anställda Joy är allt-i-allo-arbetare hos oss. När vi har gäster på Malee Garden sköter hon städningen. Nu när vi inte har några gäster så är hon trädgårdsarbetare och min personliga sekreterare.

Ni som träffat Joy vet att det är en hejdundrande fart på henne. Hon far fram som en virvelstorm! Det gör hon även i trädgården. Hon blev inspirerad härom dagen och klippte till lite extra förutom det jag bett om.

Joy är fantastisk. Jag har (förutom min "bror" A) aldrig träffat en thailändare med sådan fart. Hon älskar att arbeta och klappar händerna av förtjusning om det finns en massa saker att göra. Och när det städas så blir det rent, väldigt rent! Vilket kanske är bättre inomhus än utomhus.

Efter en timme med extra röjnings-inspiration kom Joy in och bad mig titta... det var tur. Hon hade gjort soprent i ett hörn av trädgården! Så nu ska vi inte bara elda, vi ska plantera om en del också, haha!


Hoppas ni får en skoj Valborg - det tror jag vi får. Jag, A och Daa ska åka med Ging till Phuket stad. Det är födelsedagskalas p
å Jammin’ och jag har ju två och en halv flaska whisky kvar i baren! Skål!

7 kommentarer:

  1. Öppna foderluckan du och svälj, Skål!

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig kväll...Skål! Vi åker upp till härligheten i Orbaden nu... öppnar för säsongen..så nu kör vi!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja ha en egen Joy i min trädgård, ja förresten i mitt liv, jag tror hon skulle klappa händerna mest hela tiden. Ogräsrensning, byggstädning utöver allt det "vanliga". Ha så trevlig ikväll och gör inget som jag inte skulle gjort.Kram, hälsa alla.

    SvaraRadera
  4. Lotta, skål!

    Ankiii, lycka till!

    Åsa, du får inte låna henne - hon har anledning att klappa händerna rätt mycket här också ;-) Det var kul igår, KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jag behöver också en Joy!

    SvaraRadera
  6. Typiskt Joy, vill jag säga!
    Härligt med fler positiva människor än du och Ging!

    Min bild är att thailändarna är positiva, dock inte säkert att det leder till något. OM det då leder till mer än man tänkt får man göra som du!
    Du ligger steget före, som vanligt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina Matilda, det är nog många som behöer en Joy! Jag är väldigt glad att hon jobbar här.

    Rakel, ja du har ju träffat virvelvinden ;-) Jag tycker också att thailändare ofta är positiva, men inte direkt rationella och snabba... utom Joy och A förstås.

    SvaraRadera