fredag, januari 23, 2009

Robert rocks!


Gillar du rock och bra liveband ska du besöka Robert Pub i Kata Center på Phuket. Det var så kul i förrgår att jag tänker åka in ikväll också. Det är sista kvällen som Ging vikarierar så det är bäst att passa på när man har skjuts.

Störst, bäst och roligast i bandet är Robert. Han är inte bara en utomordentlig begåvad gitarrist, han kan även alla trick som finns vad gäller publikfrieri. Han spelar med tänderna, flaskor, på huvudet och bakom ryggen.

Robert är ingen ungdom längre, tycker det fantastiskt att han orkar stå där kväll efter kväll och se så gränslöst glad ut att få spela natten lång. För dom spelar länge... När vi var där kom polisen två gånger och bad dom låsa dörren. Vid halv fyra spelade bandet sista låten.


Dom startar vid elva och har inga pauser alls. Jag fattar inte hur Ging orkar spela trummor oavbrutet i närmare fem timmar, men som ni ser håller han tungan rätt i mun! Rock on!

2 kommentarer:

  1. Ha de så trevligt Malee
    Om mot all förmodan de skulle starta från "sex till elva" hör av dej då hänger "gamlingarna" på. Jag och frugan var Tommy Steel fan på den tiden det begav sig det var vevgrammfon som gällde fast elen hade kommit, man fick inte lägga "stenkakorna" i solen då blev de så skeva att stiftet hoppa så man kunde aldrig lära sig låtarna.
    Nostalgi Malee nostalgi

    SvaraRadera
  2. Hej i Karon!

    OM Ging någon gång spelar tidigt så lovar jag att meddela er! Förresten tror jag de använder solstekta stenkakor här fortfarande... åtminstone låter det så ibland vad gäller texten ;-)

    SvaraRadera