torsdag, januari 08, 2009

Bye bye Åsa!

Vi har haft besök av min bästa kompis Åsa från Bollnäs i två veckor. Det var hennes första resa till Thailand och till min glädje gillar hon det skarpt. Vi har mest ätit, druckit, pratat och umgåtts, sen har vi ätit lite till och umgåtts lite mer. Jättetrevligt!

I går natt skjutsade vi iväg henne till flyget. Ging tyckte tydligen att vi skulle ha lite äventyr på slutet så han glömde att tanka bilen. Vi använder diesel och det kan man inte köpa nattetid... Men Åsa kom till
flygplatsen och vi kom hem - med andan i halsen och tankmätaren på snustorrt! Han ska ta moppen och åka och köpa en flaska diesel nu ;-)
Bilderna är från det vi trodde var hej då-middagen som intogs på Phromtheps restaurang, det är så sagolikt vackert däruppe. Men hennes flyg var försenat så vi hann med en hej-då-middag till! Hoppas resan gck bra Åsa, välkommen hem!

Förresten, mycket dumt har jag sett i svensk press om Thailand, men detta tar priset! Det har, utan att vi som bor här märkt det, regnat så mycket att semestern förstörts... Undrar om dom som klagat varit dyngraka och stått under en dusch i två veckor?! Här har det inte varit skitväder, men det har - tack och lov - varit några dagar med lite moln så vi sluppit svettas ihjäl och/eller fått värmeslag!

10 kommentarer:

  1. Hello på er!


    Hahaha, förlåt att jag skrattar, NI om några borde verkligen veta om det regnat eller inte ...du borde skriva en insänder om verkligheten!

    Vad härligt med bästakomis besök!
    God fortsättning!

    //Smilla

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Bättre sent än aldrig....
    Önskar er ett bra 2009.

    Undrade också vad de svamlade om
    "REGN" ????.

    Tack för en härlig blogg
    som också har gjort att jag har hittat andra trevliga.

    Du ska veta att vi har pratat mycket om er och erat härliga ställe med våra kompisar som besökte er i november : ).

    Ha det super bra!

    mvh Åsa i Eksjö.

    SvaraRadera
  3. Bästis på besök, härligt! Bra att hon också fick thaisjukan, då kommer hon så snart hon kan igen!

    Aftonblaskan drivs av folket bakom En Ding Ding Värld.

    SvaraRadera
  4. Smilla: nu har jag läst bloggen Aftonbladet byggt artikeln på och Aftonbladet är - som Långrygg säger - folket bakom en ding-ding värld!

    Åsa i Eksjö: tack själv! Men... öööh - vilka kompisar då?

    Långrygg, jodå hon fick en släng iaf ;-) AB = Ding ding, yes!

    SvaraRadera
  5. Fam.Bergman/Jägsander, som du hjälpte mig att fira med tårta mm, : ).

    SvaraRadera
  6. Aha, då förstår jag, hälsa våra gäster!

    SvaraRadera
  7. He,he...ser nu att du hann före med att nämna aftonblaskans tvivelaktiga grävande reportage. Hmmm...är det nyhetstorka så får man bota det med lite väta ;)

    /

    MangeUdon

    SvaraRadera
  8. Hej Mange! Ja, det regnar dumheter på Aftonbladet ;-)

    SvaraRadera
  9. Jo ... djur brukar vara svåra att uppfostra ... och barn.

    Är väldigt sugen på att åka till ja ... exempelvis Thailand nu, en bekant ska åka dit i en hel månad nu, själv får jag väl nöja mig med en kall ishall i Tjeckien i sommar.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Kyla i Tjeckien kontra värme i Thailand. Hmmmmm svårt val, men jag tror jag stannar här ;-)

    Kram!

    SvaraRadera