tisdag, april 15, 2008

Skål för Sverige

Som vanligt när Ging och jag är ute och reser så blev det lite trubbel. På Phukets flygplats fick Ging packa om, trumstockar är användbara till mycket. Han skulle kunna vara en musikterrorist! Damen i incheckningen visade hur man kan slå folk i huvudet och sticka människor i ögonen med dom.

Sen vimsade vi bort oss på Suvarnabhumi i Bangkok - gick genom säkerhetskontrollen vid fel gate och fick småspringa på slutet. Men hemresan var skön, mycket sömn och god mat. Det är underbart att andas in den svenska, syrerika luften när man kliver av planet. Underbart är också att träffa alla glada kamrater - och för mig är det underbart att vara omgiven av mitt språk. Oj va jag tjuvlyssnar på folk precis när jag kommer hem!

Så n
u är det vår - att vi är hemma är ett säkert vårtecken!

10 kommentarer:

  1. Skål på er själva!

    Börjar faktiskt tro att det är rentav omöjligt att ta sig igenom den där gigantiska Bangkok-flygplatsen utan att bli åtminstone en smula stressad och irriterad.....

    Vi ses snart :-)

    SvaraRadera
  2. Varje mogon hör jag hur det börjar mullra utanför mitt vardagsrumsfönster. Det är thaiknarren som ondgör sig över att behöva landa. Så ser jag den över Kista Tower och den liksom hänger i trädtopparna, långsamt långsamt gliiiider den mot Arlanda. Den är så nära att man nästan kan ta på den och man kan se in genom fönstren...nä, inte så nära, men tillräckligt nära för att framkalla de där landningskänslorna, när man varit i Thailand länge och man vet hur kallt skön luften därutanför är att dra in i näsborrarna.
    Jag hör och ser Thai Airways jumbo varje morgon från min horisont.

    Välkommen hem!
    Vi hörs väl av?

    SvaraRadera
  3. Och själv längtar jag till Thailand, så olika det kan vara. Men jag har alltid trott och blir mer och mer övertygad om att sitt eget språk är en trygghet och bekvämlighet. Helst skulle vi ju velat ha ett fristående hus med egen tomt, men när vi väl är därnere efter pensionen så är det nog skönt att kunna kommunicera obehindrat med sina grannar.
    Välkomna hem, för varmt för Ging men vad gör man åt vädret. Han får väl bostätta sig i kylskåpet ett tag.... :-)

    SvaraRadera
  4. Njut tillvaron därhemma..den 28e bär det av för oss också..

    SvaraRadera
  5. Så var vi också hemma. Håller med om den friska luften, man tar djupa andetag, idag var det en bra dag att landa i Sverige.
    Jag kan se och höra från våran balkong när Thai "take off" och tänker snart är vi med igen.
    Säkerhets kontrollen varierar, jag hade datorn i ryggsäcken den här gången, inga problem, ibland skall den visas skärskilt, till och med öppnas.
    Jag hittar bättre på nya flygplatsen, den här gången stod damer med skyltar, ännu enklare. På den gamla lyckades vi t.o.m. checka ut på en "dit" resa fick ta bussen till inrikes checka in igen och och springa sista biten,
    Ni är inte ensamma, det skall strula lagom, det är det dråpliga mann minns, med ett leende
    Välkomna hem till Sverige

    SvaraRadera
  6. Det lät fantastiskt skönt att komma hem, mindre än en månad kvar för mig nu, alltid längtar man nånstans ;)

    Spara lite syrerik luft åt mig?

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  7. Cotton, ses i morgon kanske?

    Lager, klart vi hörs - förhoppningsvis ses också.

    Lotta, om jag varit i Sverige hade jag längtat ner också... Kylskåpet var en bra idé ;-)

    Fotavtryck, välkomna så småningom.

    Pelle, där slog ni oss. Checkat ut på vägen ned har vi inte lyckats med ;-) Välkomna hem ni också!

    Långrygg, ja det är så med längtan - man vill alltid någonstans. Lovar att spara lite syreluft åt dig!

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en härlig vår och sommar. Här har vi precis avklarat songkran. Som vanligt hade vi jäkligt kul!

    SvaraRadera
  9. Tack detsamma! Jag är glad att slippa songkran... men kul att ni har kul :-)

    SvaraRadera
  10. Hejsan!! Brukar kolla i din sida lite då och då. Jag kände som dig när vi kom hem från Thailand till Sthlm att få underbart syrerikt luft i lungorna och att förstå språket.
    Ha det så gott Susanna (sussu56)

    SvaraRadera