söndag, december 02, 2007

Fel färg!

Idag skulle jag följa med på en utflykt med sjözigenare. En utflykt jag är säker på är fantastisk, men jag hoppar över idag.

På utflykten ska jag ta bilder för professionellt bruk och det går inte just nu. Satt i Rawai igår och tittade över vågorna. Havet är för upprört och färgerna är inte de klarblå, smaradgröna jag söker. Det får bli en annan gång, men flera av mina vänner åker idag så jag får höra om utflykten är så speciell som jag tror den är. Ska du till Phuket? Kolla
här för en annorlunda dag med harpunering, öde stränder och chansen att själv få köra långsvansbåt!

Efter titten i Rawai åkte jag til Laem Kha för att jag ett dopp i vilsam stillhet. På parkeringen stod tre strandbussar och 60-talet koreaner vimlande runt - alla iförda flytväst! Det fanns till och med ett bord uppställt där plasttallrikar med bilder på såldes till turisterna... Lugnt? Inte direkt, jag åkte hem och sov istället!

8 kommentarer:

  1. Ordlös onsdag OK, men var har du varit Britt-Marie?
    Här har man gått igenom gamla inlägg i flera dagar i väntan på något nytt, men så kom förklaringen du åker ju hem och sover så fort det går lite emot.
    Men det är dig "väl unt" det skall du veta!
    Ha det skönt! Dröm sött!

    SvaraRadera
  2. Ja du Anonym... förutom att bygga korsord, ta hand om gäster på Malee Garden, redigera filmer och bygga om hemsidor, svara på Thailandsfrågor på forum och i mejlen och inreda hus åt mina kompisar - så gör jag inte mycket alls... grrrrrr och gäsp!

    SvaraRadera
  3. Kära Malee!
    Du missförstod alltsammans,jag vet att du har jobbat och jobbar mycket det var inte meningen att klandra dig
    Dundrade var jag varit ett par dar och jag undrade bara var du varit ett par dar. Du låter arg?
    MVH Pelle

    SvaraRadera
  4. Men så gott det låter att kunna åka iväg och bada så, denna årstiden till och med. Vet du att här regnar det mest hela tiden nu, frustrerande till 1000!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Nej då Pelle inte arg - trött!Så du var anonym... jag ÄR trött, välDig trött just nu. Sorry om jag grrrrr men för tillfället är inte livet i paradiset varken enkelt Otidspressat!

    Ge mig ett par dagar att sy ihop min förvirrade, lätt kaotiska värld så blir det bättre - för alla... Kram på dig Pelle!

    SvaraRadera
  6. Hej Igen!
    Jag slant lite med med pekfinret när jag skulle sända iväg kommentaren.
    Skulle vara rolig där men det blev fel.
    Förlåt Britt-Marie.
    Du har mycket omkring dej nu,hoppas dagen blir god när du vaknar.
    Ordningen återställd?!

    SvaraRadera
  7. Ordningen är återställd. Idag måste jag till immigrationen igen eftersom de klantat till mitt visum, vojne vojne!

    Men solen skiner där ute iaf...

    SvaraRadera
  8. Ja, herregud dessa koreaner med sina flytvästar. Det brukar dessutom alltid vara någon/några som har simmössa på sig när de står i strandkanten (senaste gången vi konfronterades med ett gäng koeraner vid en strand, hade några på sig hotell-dusch-mössor.....).

    Nej, då blir det garanterat ingen lugn och ro inte.
    Du gjorde helt rätt som vände hemåt istället.

    SvaraRadera