torsdag, mars 01, 2007

Reparatören är på bettet

Vi har det lite besvärligt just nu - allting går sönder! Värst var naturligtvis Pandas bortgång, men även annat krånglar. Biljetterna från Thai airways hade fel datum och fick bytas. Glödlampor går hela tiden i hela huset, väckarklockan har gått sönder och myggracketen har självdött. Dessutom har min telefonlinje börjat krångla igen och Gings bil visar tecken på att vilja bryta ihop!

Så helt följdriktigt lade luftkonditioneringen i vardagsrummet av härom dagen. Sum, min AC-reparatör kom, sågs men segrade inte! Han skruvade och pillade, sen borstade han hela inredet med tandborste medans hans medhjälpare stod nedanför och fångade upp smutsen med dammsugare. Efter exakt 45 minuter klättrade Sum ner och sa’: Ledsen, men anläggningen är gammal, jag har lagat den mångar gånger. Jag kan laga det här också, men det blir dyrt! Jag vill inte, den kommer snart att gå sönder igen. Köp en ny - nu!

Han har naturligtvis rätt, jag har haft denna ac i sex eller sju år. De senaste åren har Sum lagat den minst tre gånger varje säsong. Vi kanske borde köpa en lott, man kan ha tur när man har otur säger dom i Thailand!

3 kommentarer:

  1. Usch och fyyy, har oturen kommit så kommer det sällan ensam!
    Börjar det trassla så vill de ju på nå´t sätt aldrig ta slut med eländet! Tänker på er jättemycket,
    så tragiskt sätt han fick lämna jordelivet lille Panda, blir så förbannad när jag hör om dessa smitare,saknar ord vad det gäller såna! Nu ska jag glo vidare på Antikrundan, kramis Carina

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en universell sanning, när det krånglar KRÅNGLAR det :-( Idag har faktiskt ingenting gått sönder än.. men klockan är bara 12 också! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ääääh men.... jag kan inte kommentera hos dig idag, förvånande va?!

    Så nu lämnar jag kommentar till din blogg här: Hela världen verkar vara ur funktion. Jag lider med er och din svärmor. Det är inte så konstigt om du blir mordisk av felparkeringar...

    Kram från din eventuellt blivande granne i framtiden!

    SvaraRadera