onsdag, mars 07, 2007

Östersundsligan rullar in

Det är mycket besök nu, alla jag känner - och en del jag inte känner - tar vägen förbi vårt hus. Så också Mr Tom, Magnus och Cecilia, alla Östersundare. Senare på kvällen firade tio personer Mr Toms födelsedag, hälften kom från Östersund. Middagen intogs med glam och tjosan på Grand Restaurant. Vi hårt arbetande, det vill säga A, hans fru Daa och jag avvek vid midnatt - de andra fortsatte då till rockklubben.

Idag ringde jag Ging, men han hade inte tid med mig. Hans italienska kompis höll på att lära honom laga "Spagetti Bullimbala". Han vill lära sig laga lite västerländsk mat åt mig - har jag inte en bra man så säg!

Vad då - vet du inte vad
"Bullimbala" är? Det är Gings högst personliga språkliga tolkning av Carbonara :-)

6 kommentarer:

  1. Så underbart det låter...vänner på besök och mannen som lär sig mat från Europa.

    SvaraRadera
  2. Ja det är rätt trevligt nu :-)

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Nu har jag äntligen lagat vår dator och är verkligen nöjd med att äntligen komma in på nätet igen. Ha det bra vi hörs!!

    SvaraRadera
  4. Aj löv Bullimbala,
    är ju bara så gött!
    Bullimbala och ett
    gott rödvin är ju en
    höjdare i alla lägen!
    Kramisen

    SvaraRadera
  5. Eva: Välkommen tillbaka ut på nätet! Visst är det trist när man är "avkopplad"?!

    Carina; Mii too, so good husband fix for mii. Led wine I baj - husband look plice, not taste wän he baj. You come enjoy Bullimbala with us?!

    SvaraRadera
  6. Bollibomba :D LOL dags att skapa en recept hörna här hos dig åxxså!:)

    /super_0:an

    SvaraRadera