måndag, mars 05, 2007

Forum-Martin har räddat frukosten

Nu är det vissa som njuter - kolla in Martins belåtna leende! Vi skulle träffas lite kort i Karon i går eftermiddag. Martin visade sig dock vara lika pratsam som jag... det är tur vi fått vägbelysning över berget, annars hade jag varit tvungen att ta taxi hem! Det är lustigt när man känner någon men aldrig träffat personen ifråga. Man får alltid en bild av dom utan att man tänker på det. Jag blev jätteförvånad när Martin ringde, han talar skånska!

Han kom med gåvor, jag fick två stora förpackningar Leksands knäckebröd och två "korvar" lingonsylt. Mumma för en svensk i förskingringen! I morse njöt jag - knäckebrödsmackor och yoghurt med lingonsylt till frukost. Martin och hans mor är här på Phuket i en vecka till, vi får se om vi hinner ses nåt mer innan de far vidare på nya äventyr.

17 kommentarer:

  1. Haha, lite roligt. Jag satt och läste forumet för första gången på flera månader och kom på att det var hög tid att titta in hos dig.

    Och så är detta det första man ser. :)

    Nu ska jag och titta på en bebis.

    SvaraRadera
  2. Han ser mycket trevligare ut än han lät :) Skämt åsido.

    SvaraRadera
  3. Jag samlar på Internet-kamrater, när tänker ni Bangkokianer komma hit så jag får se er då?

    SvaraRadera
  4. Lycka stavas olika för människor, ibland innebär det en ny maffig bil, för andra kan det vara en plastikoperation etc. Men det är skönt att veta att man fortfarande kan göra sina vänner lyckliga och nöjda. Låt dig väl smaka av din frukost. Kram (somliga säger att det bästa här i livet är gratis?!?)

    SvaraRadera
  5. Oh ja, det bästa i livet ÄR gratis vet du väl du om någon... även lingonsylt och hårdbröd - om man som jag får det av Martin :-)

    SvaraRadera
  6. ja, tiden gar snabbt nar man har roligt och man kollade inte ut for att kolla om det blivit morkt. hade lite daligt samvete att Malee fick kora i morkret nastan!

    Pratstunden var trevlig och visst far man en annan bild av folk som man inte sett innan, men anda tror att man kanner de! Dock ar malee exakt sa som man tror, jordnara, rolig och pratsam (sam jag) :) :)

    SvaraRadera
  7. Glomde skriva under med Martin

    /Martin

    SvaraRadera
  8. Skrutt att vi inte hann träffas när jag var på Phuket, hade ju varit så skojigt att ses irl!
    Men inte över någon frukost, hellre över en drink någonstanns! :-) Kramis

    SvaraRadera
  9. Martin, det var ju tur jag är som jag verkar vara :-)

    Carina, vi får ses nästa gång. Absolut över minst en drink!

    SvaraRadera
  10. Jag väntar på att ditt resort ;) är klart innan jag kommer.

    Så det blir väl efter Sverige, till hösten kanske?

    Om jag är välkommen...

    SvaraRadera
  11. Klart du och hela stooooora familjen är välkomna till vårt stooooora resort till hösten. vi öppnar oktober/november :-)

    SvaraRadera
  12. Har du glögg?? Och skinka? Och inlagd sill?

    Då bokar jag julen.

    SvaraRadera
  13. Nej jag lagar ingen mat, jag bara äter! Men 150 meter från Malee Garden ligger mammas och pappas där det serveras fullständigt svenskt julbord med alla delikatesser - det du!

    SvaraRadera
  14. Det hade vairt kul att träffas i Thailand, men som det ser ut nu blir det nog i Sverige ;)

    SvaraRadera
  15. Sverige är väl ett mycket bra land att träffas i!

    SvaraRadera
  16. Jag kanske kan få lite Bullimbala då?

    SvaraRadera
  17. Det kan du säkert :-) Gings Bullimbala kanske blir Malee Gardens signum!

    SvaraRadera