fredag, december 01, 2006

Pippi Långstrump flyttar till Thailand!

Nu har jag ett scoop! Pippi har investerat på Phuket. Det måste vara så - varför skulle annars dessa hus byggas? Det är helt klart en Långstrumps-design. Första gången jag såg dom höll jag på att köra av vägen. Jag tyckte dom var gräsliga, men ju längre tiden gick desto roligare tyckte jag att dom såg ut.

Vi har James Bond-maraton på tv, jag och Tom blev inspirerade och åkte - likt 007, dit och spionerade. Men husen var tyvärr roligare från utsidan än insidan. Planlösningen lämnade mycket övrigt att önska och huskropparna står väldigt tätt. Vore hus fertila skulle det skjuta upp små bebis-skjul överallt...

Tom och jag hittade inte en enda idé som vi kunde stjäla på byggplatsen. Det är nämligen vårt nya fritidsnöje. Vi åker runt och kollar på byggen, inspekterar hur andra löser problem med trappor och letar läckra planlösningar. Fast vår tjuv-hobby gav ingen utdelning här.

Igår när städerskan tog över huset passade jag på att få fotmassage. Fick en typisk thai-sanning kastad i ögonen. Det gjorde riktigt ont när hon tryckte till. Massösen, som jag gått hos ett antal gånger sa: "Madam, you need shit!" Öööh - va svarar man på det?!

Ni som går på after work idag - ta en öl åt mig, jag ska jobba. Ging kommer äntligen hem imorgon natt, så på måndag jobbar jag inte!

1 kommentar:

  1. Från: Härensjö den 06/12/03 12:19
    Har sett många fantastiska hus, men insidan är inte så mycket att hurra för.
    Det hade inte varit fel med en massage nu, 12 timmar i buss tog ut sin rätt.

    Från: Laila den 06/12/03 13:08
    Hejsan.
    Kul med lite annorlunda stuk på husen. Man kan hitta de mest gräsliga färgkombinationer oxå...festligt blir inte så stelt o tråkigt då. Chockar väl alltid någon!
    Ja massage låter inte helt fel....även om den kan bli rätt hårdhänt ibland.
    Men den gör gott.

    Ha det bra.
    Kram från Laila

    Från: Per ( länk ) den 06/12/03 14:22
    Inte sa illa..lite smacoolt..liknar Vietnam hus en smula med sin avsmalnande stil

    Från: Carina ( länk ) den 06/12/03 16:11
    Men vilka jäkla färger på husen,
    vackra är de då INTE till färgen,
    stilen är väl rätt okey ändå.
    Älskar att titta på hus, kanske få några tips som man själv kan ta efter när man nu lyckas hitta ett eget hus som vi leter med ljus & lykta efter!

    Från: Rakel den 06/12/03 18:23
    Jag tycker att husen är läckra - trist att de inte är det är lika intressant inomhus!

    Finns det regler om hur nära man får bygga? En brandgata ser ut att behövas...

    Va´spännande att spana på huslösningar!
    Jag följer ert bygge och tycker att modellen och tänket verkar intressant.

    Från: Rakel den 06/12/03 18:44
    Jag la ut en bild på din bok på min blogg. Jag borde förstås ha frågat dig innan.
    Korkat av mig!

    Maila mig om du vill att jag tar bort den.

    Från: Ricky ( länk ) den 06/12/04 04:20
    Lite off topic
    Malee jag forsokte skicka dig ett personligt meddelande via thailandsguiden men det verkar inte ha lamnat min utkorg vad jag kan se. Har du fatt det

    Ricky, jag ska lågga kommentar på din blogg oxå... jag är avstängd från thailandsguiden.se efter att jag kritiserade dom hårt, men med rätta se:
    http://thailandsmalee.travelblogg.se/Ibland+blir+man+arg%21-22112006-150223-lp-585.php
    tråden jag lade ut klipptes bort - och sedan avstängdes jag från forumet

    Rakel; herreminje,klart du får lägga ut boken - det gör mig bara jätteglad! Måste titta NU Ja husen är lite godisläckra, men inomhus var de alltså bedrövligt planerade.

    Från: Malee den 06/12/04 12:52
    Härensjö: Uvva - 12 timmar - du behöver massage! Vi tog en två-timmars igår, mmmm!

    Laila: jag gillar när dom tar i på massagen!

    Per: Har aldrig varit i Vietnam, men enligt byggherren ska det vara medlehavsstuk?!

    Carina: Du kommer ju ner snart, du kanske vill vara med i vår spionklubb?!

    SvaraRadera