lördag, december 09, 2006

Konstpaus


Nu är det fredag! Jag vet att det är lördag - men jag har förskjutning. Ging kommer hem sent varje lördag natt och åker måndag eftermiddag. Jag vill vara ledig när han är hemma, så jag jobbar alltid lördag. Som då blir fredag i min värld...


Idag var jag till Nai Harn för kort eftermiddagsvila med frukt-shake. Nu är det verkligen högsäsong! Oj, va’ mycket folk det är. Och solen skiner hejvilt så turisterna ser väldigt glada ut. Men jag fattar inte hur folk kan sitta i solen och äta. Jag som gillar mat i stort sett när som helst och hur som helst kan inte äta i solen.

Stannade till på hemvägen och kikade på lite tavlor. Det var inget jag gillade direkt, men jag tycker det är kul att titta på när dom målar. Fast det får inte ni se eftersom konstnären tydligen försvunnit?!

I helgen måste vi (läs: Ging) lösa lite praktiska problem. Jag ger upp på kryp-situationen - vi måste beställa besök av thailändska Anticimex. Sen är det hängmattan. Huset är inget hem utan hängmatta. Bland det bästa jag vet är att ligga i dylik och läsa en god bok. Kan till och med läsa en dålig bok om jag bara har en hängmatta! Apropå böcker, en av de mest charmerande berättelser jag läst i år är Fyrväktaren av Jeanette Winterson. En inte alltför lång historia som rekommenderas varmt.

1 kommentar:

  1. Från: Rakel den 06/12/10 02:14
    Hangmatta vore harligt!
    Vi far sta ut med en trevlig altan med skuggande trad, vid poolen. Inte illa det heller. Pa vart hotell ar det fullbelagt sa nog har hogsasaongen dragit i gang pa allvar aven i Hua Hin.
    Jag avundas dig ditt svenska tangentbord!
    Sjalv laser jag Kajsa Ingemarssons senaste bok.

    Från: Malee den 06/12/10 05:33
    Välkommen! Va roligt att du tar dig tid att läsa min blogg även när du är i Thailand. Ja pool är inte illa... sade jag avundsjukt Njut!

    SvaraRadera