lördag, december 30, 2006

Frusen i Khao Lak

Vår julafton var skojig, om än inte speciellt traditionell!. Det var mycket folk på Happy Snapper, och jag fick dela bord med ett par riktiga cykelentusister från Tyskland. Dom trampade sig genom södra Thailand på sin semester. Att dom hade bra benmusler märktes - dom dansade hela kvällen!

Tysken talade en del thai - trodde han. Ging sade artigt hmm, alaaaj med jämna mellanrum när han pratade. Senare när jag frågade honom vad han tyckte om uttalet såg han ut som ett frågetecken. Han hade trott mannnen pratade tyska med honom!

Juldagen hoppade vi ur säng. De som känner oss förstår att det är en världshändelse - Ging och jag studsar inte ur sängen. Men vi skulle på äventyr, vattenfall och bangolf. Det var ett riktigt fint vattenfall och inte så mycket folk. Riktigt mysigt. Sen åkte vi till bangolfen. Ging hade aldig spelat, men han lyckades i alla fall slå mig med fyra slag.

Efter nederlaget kände jag mig konstig så jag skojade med Ging: "Jag är en sån dålig förlorare att jag blir sjuk". Och det blev jag - sen eftermiddag skulle vi på julmiddag hos en engelsman, men jag kunde inte lyfta näsan över filten! Jag frös - oj va’ jag frös! Under två filtar och utan fläkt låg jag sen och huttrade i nästan två dygn. Ging hämtade hem lite roliga piller, febern gick ner och 27 december var jag som ny! Och det var tur, för så kom Bollnäsbor på besök. Mer om det i nästa inlägg. Nu måste jag sova! God Natt från ett regnigt Phuket!

1 kommentar:

  1. Från: Nille ( länk ) den 06/12/31 02:53
    Det är ju inte kul när man försöker, och man får blicken, vad försöker han säja på engelska som jag inte förstår Mitt tips är då att räkna till 10, säja hej, och andra ord man kan urbra. Det brukar gå lättare när det vet att det är thai man försöker prata

    Gott Nytt År på er båda!

    Från: Malee den 06/12/31 05:26
    Det var ju inga problem för tysken, eftersom han trodde Ging förstod vad han sa

    Gott nytt år till er Bangkokianer oxå!

    SvaraRadera