fredag, december 08, 2006

Försvunnet, förstört och förtalad

Förstår ni att jag är lite bekymrad över vilo-situationen här hemma? Tro’t eller ej men det var en lättviktar-flicka som föll igenom. Hon hade oturen att sätta sig precis när trådarna var tillräckligt svaga. Gissa om thaitjejen som ramlade i backen fnittrade generat, stackar’n!

Gings hundvalp har försvunnit ut i tomma luften. Mopsfröken var skendräktig! Nu vill han titta på soihundar, det är vad man kallar herrelösa jyckar här. Vi får se om det blir något eller om våra hundplaner också kommer att försvinna spårlöst ut i rymden.

En medlem på forumet jag kritiserade (läs här) har efterlyst en förklaring till min avstängning och frågat "admin" om de bemött min kritik. Till svar kom detta:
_____________________________________________________________________________________
"Hej.
Användaren har gjort reklam i forumet för sina egna produkter både direkt i inlägg och i sin signatur samt systematiskt via forumets interna mailservice. Detta är inte tillåtet i thailandguidens forum. Överträdelse leder till avstängning efter en varning. Det är alltså inte tal om kritisering som i botten orsakat avstängningen
/Admin"

_____________________________________________________________________________________

Jag måste skratta! De erkänner att de läser medlemmarnas privata post! Och de svarade aldrig på frågan: Har de bemött min kritik? Så jag svarar: Nej, det gjorde de aldrig - de bara låste mig ute - och kommer nu med en krystad förklaring om varför. Det som smärtar mig är att jag smutskastas utan möjlighet att försvara mig. Samt att de som försökt kontakta mig inte vet att jag ej kan svara, då jag inte kommer åt mina meddelanden. Till min glädje har många letat rätt på mig genom hemsidan eller bloggen. Leve anti-censur-arbetet även om jag blir trött på att, likt Don Quijote, slåss mot väderkvarnar!

1 kommentar:

  1. Från: Flisan den 06/12/08 12:52
    Vi är många som slutat där. Bli inte ledsen, jag tror de flesta vet att DU inte gjort något fel!

    Från: Jens den 06/12/08 16:00
    Håller med den andra, bry dig inte om dom där. Jag skule oroa mi mer för hängmattan! "ler"

    Från: Nille ( länk ) den 06/12/08 16:24
    Så är det ju när affärsmän kommer in i bilden, det handlar bara om pengar och pengar. Men det fattar ju alla att en bidragande anldning till att folk hjälper till gratis är ju just att kanske får tillbaks lite i slutändan. Inte alla men många. Jag undrar vad definationen på ett forum är? Antagligen något om öppet, fritt, etc,.

    Nu gör vi så här tycker jag, ALLA tvingar ALLA att komma till mitt forum istället

    Om hängmattan, jag fattar inte vad du menade med att när trådarna var som svagast?


    Från: Nille ( länk ) den 06/12/08 16:27
    Är det ok om jag startar en tråd om detta på mitt forum, en protesttråd liksom?


    Från: Malee den 06/12/08 16:39
    Flisan + Jens: Tack!

    Nille: Klart du får starta protest-tråd om dåliga hängmattor, eller menar du nåt annat kanske Fast jag undrar om inte vi alla gör bäst i att låta saken självdö - fast det är svårt för mig att inte protestera när jag attackeras juuuuuu! Ang "när trådarna är som svagast" Detta är min femte hängmatta. Den står i sol och regn och duschas dagligen av sprinklersystemet. Dessutom är jag så fräck att jag ligger i den! Den slits ner... tills tyget spricker. Alldeles innan är den som svagast.


    Från: Malee den 06/12/08 16:46
    Jag uttrycker mig lika otydligt som ett delfiorakel ser jag när jag läser min egen kommentar... Nille, jag tycker absolut man kan och ska protestera mot att pengar styr på forum! Det tar bort vad som är grundläggande för forum - det fria mötet plats!

    Från: Nille ( länk ) den 06/12/08 18:57
    Då skall jag lägga ut den som en protest. Jag hittade faktiskt en skärmdump från ditt inlägg innan det togs bort, på ett annat forum. Kul. Många som engagerar sig.

    Hängmattan, hmm, vad göra? Kan du inte flytta den till där sprinklerna inte är?

    Från: Malee den 06/12/09 04:45
    Nille, var har du sett den? Skulle vara kul att se!
    Hängmattan måste stå någonstans där det finns sprinklers, för det finns sprinklers överallt. Vi har väldigt mycket växter - det är därför vi även har så många kul djur


    Från: Nille ( länk ) den 06/12/09 05:09
    http://www.soisixten.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18020&highlight=censur

    Från: Malee den 06/12/09 06:43
    Wow - det var lite kul Censur-surheten sprider sig

    Från: Laila den 06/12/10 14:47
    Hej
    Ja precis samma sak för mig...
    Utslängd och ingen möjlighet att förklara mig för alla på forumet som undrar varför man inte svarar på sina PM.
    Jotack jag fattar att de även läste mina privata PM (det är ju jäkligt bra jobbat).
    Blir bara så trött på dessa fasoner så man kan gråta åt det........
    Jag håller med om varje ord du säger Malee.
    kram på er alla från Laila


    Från: Malee den 06/12/10 17:55
    Ja vi är ju några i samma båt - och det verkar bli fler och fler...


    Från: Jenny den 06/12/12 23:35
    Oerhört märkligt!
    Särskilt som det nu på detta "helylleforum" ligger ute en tråd om hur man bäst nyttjar narkotiska svampar. Ligger den kvar i morgon gör jag en polisanmälan.


    Från: Malee den 06/12/13 04:01
    Å f-n, det var väl inte så bra!

    SvaraRadera