lördag, december 03, 2011

Shopping på Phuket

Idag är det molnigt på vår ö, med andra ord perfekt för shopping, följ med!

Lägg dom i en vattenskål, vackert!

Det finns mycket frotte’ av hög kvalitet

Kitschiga Buddhas

Tralalalalaa!

Klassiska thaisouvenirer, köpte 4 för 300 baht.

Rejäla damer som yogar, tycker dom är söta

Oäkta blommor för vattningslat!

Däck kanske är lite svårt att ta hem...

Doftande oljor finns överallt.

Vetsäcks-tofflor kostar 790 baht.

Konstgjorda orkidéer finns på fiskaffärn!

Klart vi måste ha lite mat med oss hem!

17 kommentarer:

  1. men oj..
    det där stället missade jag ju!!!
    Men de e klart, de va ju ALDRIG molnigt när jag var där...
    men de där damerna var ju hur sköna som helst ju!
    Vill ha!!

    Brrrr...nu e vi hemma!
    5,5 grader här nere i kök och 3,7 i sovrummet uppe, blir nog att sova med underställ i natt!
    Resan hem va riktigt jobbig... men men, allt går ju!

    SvaraRadera
  2. Ni ska ju ha nåt kvar till nästa gång... Skillnad på ca 30 grader inom ett dygn. Underställ på!

    SvaraRadera
  3. Underbart. Var hittar man yogadamerna och gitarrerna?

    SvaraRadera
  4. På stora Tesco Lotus, yogadamerna strax utanför Home Pro (prylstånd efter frotteévarorna) och gitarrerna närmare MacDonalds, också affär utanför affärerna om du förstår :)

    SvaraRadera
  5. M

    Jag kom på de här med att få skryta lite.. För några år sedan reste jag med några snubbar i Thailand.. bl.a Claes "Frostis" Pettersson - som trummat i Spotnicks! Till bröderna på vattenhålet, brukar jag också, framhålla.. Att jag druckit sprit tillsammans med senator Bill - för 26 år sedan, i Indonesien.. Nej, jag har aldrig mött Monica Samille Lewinsky! Och bröderna är jäkligt imponerad att jag dragit några glas med han som blev USA:s president! OM jag hade "kramat" Monica också hade dom nog fan, givit mig medlaj!

    (På tal om trumslagare.. alltså)..

    DD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vem kan du vara? Förstår inte så mycket av vad du skriver,men kul ändå!

      (på tal om trumslagare alltså)..

      Radera
  6. Vi hade riktigt kyligt i Korat, I lordags var det 18 grader klockan 07.00. Dubbla tacken! :)

    SvaraRadera
  7. Skryt på du DD :)

    Michael, det var riktigt kallt! De som inte bor här fattar inte hur kallt 18 grader är när man är här. Burr!

    SvaraRadera
  8. Malee!

    Har noggrant gått igenom mitt 70 åriga livs bravader.. Och kommit på, att de finns inget mer än de två grejerna, att skryta om.. Så kan livet också gestalta sig! Jag kommer säkert på något som kan roa Dig och våra läsare..

    OM jag dör under tiden jag ev. klurar ut något skojigt! Sörj inte! De finns fler än jag som inte upplevt så mycket!

    Nej, jag vet inte hur kallt det är utanför stugfönstret.. Och till oss/Er som dricker för mycket - säger bibeln: "Abusus non tollit usum" - Missbruket upphäver inte det rätta bruket..

    DD

    SvaraRadera
  9. DD, ut på äventyr! Sen kommer du hit och skryter :)

    SvaraRadera
  10. I dag har vi vinglat på "motosaien" till Lotus och checkat bilderna, de verkar stämma.
    Vi var bl.a. ut efter "lemongrass" doft och naturligtvis skall "Tupperware" kollas om det kommit in något nytt som inte hustrun behöver.
    Pelle

    SvaraRadera
  11. Ja onyttiga saker kan man inte få för mycket av! Kör ni verkligen moppe dit? Det gör inte jag, för hård trafik för mig, jag har blivit en moppe-fegis som bara kör runt i våra kvarter.

    SvaraRadera
  12. Jag tänkte, vi kan inte låta DD vara oemotsagd. Och Bloggerskan tycker vi kan komma hit och skryta.
    Det första jag kom på är att: Jag har bytt lameller på Cacka Israelssons bil i början på 70-talet, när han blev ståendes mellan Borensberg och Motala.
    Kanske andra besökare har något att skryta med?
    Pelle

    SvaraRadera
  13. Det var inte illa ;-) Börjar likna "jag mötte Lassie" här nu...

    SvaraRadera
  14. JAg vet inte om du kan hjälpa mig.... Men, jag älskar de vita blommorna som doftar sagolikt och har lite gult mot mitten. På hotellet vi bodde 2010 fanns de överallt både vita och ett fåtal rosa. Jag är så nyfiken på vad de heter. Vore tacksam för svar.

    Hälsningar från ett vintrigt Sverige och mig som heter Camilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leelavadee, läs historien om blomman här: http://gingmalee.blogspot.com/2009/10/fran-sorg-till-gladje-i-vaxtriket.html

      Radera