måndag, november 28, 2011

Starta veckan med ett musikaliskt lyckopiller

Förra veckans festival i Rawai skulle avslutas med en välgörenhetskonsert av Job2Do. Tyvärr blev det storm samma kväll så konserten blåste bort. Men är musiker laddade för gig så vill dom spela och jag visste var vi kunde hitta dom. Släpade med vännerna till Yoonique Bar i Nai Harn och mycket riktigt, där satt bandet. Och spelade gjorde dom. Yoonique är fruktansvärt dåligt upplyst, så jag fick göra en konstnärlig lösning med videon (läs: nödlösning).

Starta veckan med ett reggaelyckopiller, upp och dansa till Jobs Do Do Do-hit!

15 kommentarer:

  1. Bra start på veckan. En klar Reggae-favorit.

    SvaraRadera
  2. Härligt att lyssna till. Synd att vi missade detta. Vi var lite för tidiga. Här har vi nästan blåsit bort. Inatt var det strömlöst i en timme. Jobbade så klart, blev lite bråttom med att äka runt till våra pensionärer och tända stearinljus. De satt i mörkret stackarna.

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fick en liten musiksnutt från reagge spelningen...
    I Like...
    Tänk om du kunde skicka lite av den sköna värmen och det vackra landet med Rantis hem så vi kunde öppna till jul och njuta av....
    i en påse...
    lovar att ta bara en tesked varje dag...=D

    Ha d gott...

    SvaraRadera
  4. Tur vi inte var där, min favorit låt när det gäller Tha- reggae, detta var en dålig tolkning.
    Typiskt när man tröttnat på låten, då skall den göras annorlunda (reggae skall inte göras annorlunda, den skall vara som den alltid varit)
    Den här versionen blev som den vart!
    Pelle

    SvaraRadera
  5. Ja nu är du en riktig grin-Pelle :D

    Jag tycker precis tvärt om. Själva grejen med livemusik är att musiken förädras och förnyas. De gånger jag varit på konsert och bandet bara rapat upp låtar precis som på CDn blir jag grymt beviken. Jag gillar när det svänger och gillar när det händer nåt.

    Allt förändras, även reggae Peller... lyssna på ny reggae - jag tycker det svänger mycket mer om det än den statiska gamla varianten som alltid går i samma takt.

    SvaraRadera
  6. Jag säger som gubben sa, när han varit på Fackmöte och tanten fråga "vad pratade de om på mötet, det vet jag inte, men "mot" var jag.
    Jag tycker reggae skall spelas i "reggae-takt"
    Förövrigt har vi badat i Nay Harn i dag.
    Pelle

    SvaraRadera
  7. Vi kan ju inte tycka lika om allt Pelle :D

    SvaraRadera
  8. BREAKING NEWS:
    PM Yingluck har ätit något olämpligt!
    Är magsjuk liggande enligt media.
    Kan man misstänka några rivaler för detta dåd?

    SvaraRadera
  9. Kul att hitta hit o halla sig uppdaterad ! Mvh Mix

    SvaraRadera
  10. Va kul att du hittat till min blogg Mix! Du är en imponerande kvinna med alla dina projekt från skönhet till sport och musik! Dessutom tror jag du är landets mest kända svenska thailändska :D

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  11. Anonyms sjuk-kommentar hade gömt sig i mitt mejlprogram. Programmet tyckte väl inte den var så skitviktig :D

    SvaraRadera
  12. Har haft turen och fått en kopia av Job2dos nya album... helt UNDERBART! Skivan går varm i vår bar varje kväll...;) Job är fantastisk!

    SvaraRadera
  13. Hej Sophie! Jag lade nyss in din blogg på mina thai-länkar. Kul med svensk tjej på Koh Phangan!

    Lycka till med kafé & Bar. Psst, din Man har ett härligt smil :)

    SvaraRadera