fredag, augusti 19, 2011

Två sidor av Ging

Fick mejl av bloggläsare som tipsade om en video av Ging på YouTube. Förmodligen är det en thailändsk videoskapare. Inuti videon kallar han maken för "Ging Drumer". Videon är från Robert Pub, när den är inspelad vet jag inte, han har ju hoppat in där lite då och då.



Just nu trummas det inte så mycket, Ging är fullt upptagen med att fylla hink efter hink med lingon i Hälsingeskogen. Han har många strängar på sin lyra käre Ging! Vad jag gör? Jag jobbar som vanligt. Inomhus, på datorn.


10 kommentarer:

  1. Han klär i både trummor och bärplockare. Ging!

    SvaraRadera
  2. Ja allt klär ju en skönhet, haha!

    SvaraRadera
  3. Det var härligt att få höra din man spela. Han är fantastiskt bra.Då jag är superdålig på musik är jag en stor beundrare till alla som kan spela ett instrument.Lite avudsjuk oxå.
    hoppas att allt är bra med er båda.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  4. Allt är bra, hoppas det är det med dig också. Jag är förresten också avundsjuk :))) Kram!

    SvaraRadera
  5. Fattar bara inte att tempo i armar och händer kan vara så enormt högt.. och hur attan klarar nervsystem och hjärna av att koordinera "slagen", så att det blir musik???!!!
    Inte ett dugg avundsjuk på den färdigheten men utan tvekan avundsjuk på färdigheten att få så mkt i spännerna!

    SvaraRadera
  6. Doris, jag är helt fel person att uttala mig om koordination. Jag kan inte, på fullt allvar, tugga tuggummi och gå samtidigt. Jag biter mig i kinden då! :) Gissa om jag är världens sämsta trummis...

    SvaraRadera
  7. Ging ser ut som hälsan själv i Hälsingeskogarna! Är han lika flink med bärplockaren som med trumpinnarna så är det väl en baggis för honom att fylla en hink. ;-)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  8. Ging är grym på trummor skulle vilja se honom live...

    just nu gör Marle samma som Ging plockar lingon många liter blir det...

    Ha det gott
    Thaikalle
    www.thaikalle.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Hej Kalle! Så ni är i Sverige också. Nästan alla thaiboende verkar ha Sverigesemester i år. Hälsa Marle och lycka till med lingonen!

    SvaraRadera
  10. Att plocka lingon i en svensk skog måste vara en häftig kontrast för Ging jämförelsevis med Thailand. Att han är grym på trummor har jag hört på de videor jag sett men tyvärr inte in live (ännu) men jag hoppas på att få uppleva det förstås framöver. Ha det så kul i lingonskogen och du framför datorn!

    SvaraRadera