lördag, augusti 21, 2010

Månsken i solsken

Himlen är fascinerande, oavsett var man är i världen. Igår hade vi månsken i solsken och underliga moln i ljuvaste vitt och svartaste svart på en och samma gång. Det var nästan så man fick nackspärr. Jag förstår varför en del thailändare tror att månen ska trilla ner i havet, den känns väldigt nära ibland.

Ikväll skulle jag vilja gå på mysig restaurang men Ging är så energisk att jag tvivlar att jag får iväg honom från tegelstenar och cement. Han och en man jag kallar fnitter-Lisa (ni förstod varför om ni hörde honom) bygger ramar i trädgården utanför Malee Gardens lägenheter.


8 kommentarer:

  1. snygg bild. Har du lånat på nätet? Hälsningar Acke

    SvaraRadera
  2. Jag bara undrar varför så många bloggare väljer att bara visa sista inlägget....jag som är lite bekväm gillar att bara strolla ner och läsa mer.

    Månen är magisk...kram

    SvaraRadera
  3. Anonym; Min bild, jag tog den igår.

    Annika, du går förmodligen genom Fb eller nåt. Då går du genom s.k. "permalink" som bara visar ett specifikt inlägg, det inlägg du börjat läsa på FB. Det har inte med bloggaren att göra (vi kan inte välja bort detta), det är en FB-grej... Om du går genom normal länk, ex. till mig: http://gingmalee.blogspot.com/ får du upp betydligt fler inlägg... Kram!

    SvaraRadera
  4. Häftig bild! Hoppas du kom iväg till den önskade restaurangen.

    SvaraRadera
  5. Det finns en fnitter-lisa i HY också eller han bor väl snarar i PKK. Säljer gardiner och när även hans fru började fnittra vid beställning blev stereon nästan lite föör bra....

    SvaraRadera
  6. Annika, nix blev ingen mys-restaurang... tar det senare när Gings cementerande avtar en smula ;-)

    Lotta, det finns en hel del fnitterlisor av olika kön här i landet, haha!

    SvaraRadera
  7. Cement och tegelstenar, låter spännande.Det kan man säkert göra mycket roligt med. Ser fram emot resultatet =). Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  8. Åsa, det blir fint, du får se så småningom. Kram!

    SvaraRadera