torsdag, juli 08, 2010

Blogg i hängmatteläge

Det är sommar och sol därhemma i Sverige. Det är även sommar och sol här på Phuket. Bloggen och jag är lite halvslöa, och kommer så vara ett tag framåt. Idag ska jag dock inte inta hängmatteläge, utan sätta mig ned framför munkar. Ging & jag gifte oss idag för fyra år sedan hemma i Hälsingland och vi ska till templet och välsignas. Vårt jubileum kallas tydligen blomsterbröllop eller fruktbröllop så vi får väl ta en blomsterprydd mangoshake för att fira. Vi hörs och ses - fast inte lika ofta en månad eller två!

Psst, det är inte jag i hängmattan, det är Ulla - men hon är rätt lik mig :D Lånat bilden från Marie-Anne när hon bloggade om Malee Garden.


11 kommentarer:

  1. Stort Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  2. Haha - den där bilden minns jag tydligt! Hur avslappnad kan man vara i en hängmatta??? Och vad jag längtar tillbaka när jag ser den!
    Grattis till blomster - eller fruktbröllop - ha en fin bröllopsdag båda två! Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ett bra jubileum - Kram till alla inblandade sändes från Skåne/Susanna

    SvaraRadera
  4. Frukt är nyttigt och blommor är underbara, liksom ert äktenskap. Se min blogg och prisa din trummis. Kram på er båda och fortsatt lycka, men med en trummis som dessutom är jungfru och en jordnära oxe, vad kan gå fel?

    SvaraRadera
  5. Lotta, tack

    Marie-Anne, tur jag har dig och dina bilder o tack!

    Susanna, vi har alltid bra jubileum och allt annat vi kan fira ;-)

    Åsa, LOVE IT!!!!! Kolla på mina gamla hjältar hos Åsa: http://asa-hsttokig.blogspot.com/2010/07/ater-till-ungdomen-for-en-stund.html

    SvaraRadera
  6. Pelle - On Road11 juli 2010 kl. 17:55

    Grattis till de första ljuva åren.
    Vad mig själv belangar så är i alla fall "trettioåriga kriget" över.
    Man är kanske inte så "ivrig" längre men det rullar på.
    Om ni inte bråkar om hyran, går det bra, sa en fyraåring på frågan hur man skall vara sams som gift.
    Hängmattan ser skön ut, en annan flänger runt på vägarna och besöker "Thailandsvänner" i Sverige

    SvaraRadera
  7. Tack Kim!

    Pelle, kan ni inte ha en hängmatta med er? Rullar på är bra det... speciellt som man åker husvagn som ni ;-) Vi är väldigt sams om hyran så prognosen är god, haha!

    SvaraRadera
  8. Ett stort GRATTIS till jubileumet och fira ordentligt.

    Varma Sverigehälsningar

    SvaraRadera
  9. Jag blev så frälst i hängmattan på Malee garden så jag köpte en "ihopfällbar" på Rusta för 500:- som man fäller upp/ner på 2 minuter och gärna tar med sig til stranden. Gissa om man mår bra när man fäller upp sin "matta" på stranden och sedan tar fram boken, medan andra ligger på hårda bryggor och dylikt. Varför ligga illa när man kan ligga bra???

    SvaraRadera
  10. Annika, ja ni har rejäl varmt nu hör jag. Det är väl skönt!

    Åsa, Rusta är underbart! Har aldrig sett en så lätt hopfällbar hängmatta, men det låter som en hit!

    Jonathan, jag är lite imponerade av folk som orkar lägga tid på att lägga in kommentarer för att göra reklam för saker ;-)

    SvaraRadera