måndag, juni 28, 2010

Smakfullt och smakfult

Utanför Lotus har det vuxit upp en hel massa små stånd med läckerheter, allt från små musslor till risrätter. Jag gillar friterade bananer, perfekt att smaska på vid poolkanten. Fast just idag verkar vädret inte bli så badinbjudande, det är helmulet - bra för mig som måste jobba!


När vi är hungriga på riktigt, är det ofta stenbordet J-Fai som får besök. Det blir lätt att lotsa folk till stenbordet framöver, vilken färggrann granne dom får! Huset, som snart står klart, har knallturkos långsida och framsida med stenar lagda i mönster. För att plussa på färggrannheten ytterligare har diverse färgglada blommor lagt in mellan stenarna på framsidan. Smakfullt? Njaa... men det syns.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

  1. Oj - det är nästan så man får ont i ögonen! Det är faktiskt i klass med den rosa fasaden vid Malee Garden........ Skönt att man knappast kan gå vilse i byn i alla fall!
    Friterade bananer - det lät riktigt gott..

    SvaraRadera
  2. På vägen ner till beachen från oss i Karon kan man också köpa "nyfriterade" bananer verkligen mums
    jag brukar få "extra" av det där krispiga, vad det nu är, "extra" gott, det brukar bli ett "extra mål på beachen.
    Jag har faktiskt ätit en gång på stenbordet,när vi besökte dig "extra" billigt vill jag minnas.
    Med det där "extra" stora blåa huset framför kan man ju missa Stenbordet, från andra hållet.
    "Extra" snygg design, vilsam och modern.
    Tycker Pelle-Extra

    SvaraRadera
  3. BoP, ja mums är rätta ordet.

    Marie-Anne, Den här är ännu skrikigare eftersom det är stor yta. För er som läser kommentarer och inte vet hur Malee garden ser ut vill jag påpeka att det är huset vid vägen där man går in som är knallfärgat... inte Malee Garden eller något man ser när man sitter på balkongen ;-)

    Pelle-Extra, hmmm... du gillar inte kulörta lampor men gillar kulörta hus. Tur du och jag inte är gifta söt-Pelle ;-)

    Ni kan väl komma på husbesiktning i augusti så får du se turkos-grannen till stenbordet på riktigt!

    SvaraRadera
  4. Det blev nog en "miss i förståndet" Färgen på huset är "gräslig". jag menade att nya designen på "bloggen", den är snygg.
    Vi har nog bara några dagar i augusti men vi hoppas komma i september.
    Ja, vi är gifta på var sitt håll, men vi kan väl bara vara vänner!

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla J-Fai, hoppas att kunderna ändå fortsätter at anlända. De friterade bananer såg ut som stekt fläsk, kanske behöver jag glasögon? Kram

    SvaraRadera
  6. Pelle-Gift, att du är så svårflörtad då ;-) Hälsa goa frun från mig! Då förstår jag färgförvirringen, du tycker som jag.

    Susanna, njaaa - det är inge synd om dom. Släkten blev rik på marken och J-Fai är mycket populärt. När man sitter på J-fai ser det faktiskt ine ens knäppt ut, det är när man står utanför det ser lite underligt ut. Jag tyckte också mina bananer såg underliga ut men kunde inte ta om bilden då jag inte märkte det förrän påsen var tom, ooops ;-)

    SvaraRadera