måndag, november 02, 2009

Överraskat och klart!


Det fanns fler anledningar till tystnaden på bloggen än de jag talade om. Ett skäl att jag inte ville blogga var att vi hade ett hemligt projekt på gång! En av våra gäster fyllde 50 år och hans familj hade bokat en överraskningsfest i vårt nygamla hus. Eftersom mannen ifråga är rätt nyfiken av sig (hej Stefan) så vågade jag inte blogga om ljusslingor, tårtbärande katoyer och bandbokningar.

Festen blev över förväntan, alla gäster var i perfekt stämning, bandet bra, maten god och vinet flödade. Det var skönsång och falsk sång, det var dans och prat. Med andra ord en otroligt lyckad kväll och födelsedagsbarnet blev verkligen överraskad och inte minst lycklig långt in i hjärteroten!

5 kommentarer:

  1. Och jag som trodde du vill låta kampanjen ligga och "moja sig" det hade väl varit affärsmässigt och skäl nog.
    Det är roligt att bli överraskad jag själv blev det vid 50 och hustrun också. (Vad hon var tyst länge)

    Man kan få tårar i ögona för mindre, när folk ställer ann för en.

    När är det dags att överaska blogginnan?

    SvaraRadera
  2. Brita - jaaa kul! Men har inte du datorpaus?! Kram

    Pelle, det flesta gillar överraskningar. Inte jag - så överraska inte blogginnan (snyggt ord du kom på). Det funkar inte alls. Jag tvärvägrar allt jag inte vet i förväg!

    SvaraRadera
  3. Vissa av oss har fått ett stort mått av kontrollbehov;-)

    Låter kul med överraskningsfest (för andra...)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Rakel, ja överraska andra är kul ;-)

    SvaraRadera