söndag, juni 28, 2009

Vardagsrum på gång


Vi har kommit en bit på väg i vår renovering. Vardagsrummet börjar ta form. Bortse från dammiga golv, jag håller bara på att testa färger och möblering. Man får tänka till så man får till en massa sovplatser utan att mysigheten försvinner.
Det är tur att vi kom långt på kort tid, för nu kommer tempot att gå ner igen. Vår snabbe hantverkare har fått ett jobb och kan inte knäcka extra hos oss. Just i denna stund målar Ging & Joy muren därute i solskenet. Ja solskenet - monsunen fortsätter att lysa med sin frånvaro. Det är sanslöst skönt, jag började dagen med frukost och bad i poolen. Är det så här lågsäsong är borde alla resa hit under sommaren! Ha en bra söndag, nu ska jag spackla lite!

4 kommentarer:

  1. Det blir otroligt vackert. Du har säker smak. Hälsa målarna och njut.
    Kramar från Svärdsjö

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en underbar dag!
    Hoppas att allt är väl med dig?

    Kika gärna in min tävling på bloggen :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Saknade dig i Freluga igår =(. Ha en härlig dag, det skall jag ha när jag är färdig med alla mina sysslor här hemma och det bär av mot Kolbotten. Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Brita, målarna är "hälsade" ;-)

    Milly, allt är bra, hoppas det är det med dig också.

    Åsa, jasååååå Perssons Pack. LIte avundsjuk blev jag allt nu...


    Kram!

    SvaraRadera