söndag, april 26, 2009

Jag ligger i


Idag har jag verkligen legat i, legat i poolen alltså. SKÖNT! Solen skiner som bara den och livet leker.


Något som inte leker är min iPhone. Det är inte en iPhone, det är en fånFån. Nu vägrar den ladda - iPhone-laddaren hör inte till telefonen. Det påstår i alla fall fånFånen som totalt glömt bort vad den är och påstår sig inte vara Mac-kompatibel när jag försöker koppla in den i datorn. Puh. Varje gång jag startar om fånFånen så säger den "detta tillbehör kan ej läsas, vill du gå över i flygplansläge" Vilket tillbehör? Flygplansläge?

Om ni försöker ringa eller messa mig och inte får något svar så är det fånFånen som är i farten! Vi ska försöka leta rätt på någon som kanske kan fixa den imorgon annars får jag köpa en billig nöd-telefon. Natti natti från Phuket!

11 kommentarer:

  1. Den tekniken, den tekniken. Prylarna är bra men ska fungera utan krångel. Jag har startat upp min cykeldator, en liten ilur, som både jag och Anders har varit sysselsatt med en lång stund för att begripa oss på beskrivningen igen. Min stegräknare la av igår för jag blev för svettig när jag gick. Den tål inte fukt. Men efter en dag på "tork" så funkar den igen.
    Sov gott. Jag blir uppe någon timme till och tittar på en ishockeymatch.
    Kramar från Svärdsjö

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en mycket personlig fånFån du har. Tyvärr verkar den behöva en Fåndoktor, jag hoppas på ett snart tillfrisknande.

    SvaraRadera
  3. Allt är underbart när det fungerar!!!

    Min iPhone är super och jag älskar den verkligen.
    ÄDin tfn är det en Fånfån - vilket betyder en mini iphone eller vad?
    De är dessvärre inte kompatibla med iTunes och deras system när man skall zynka med adressbok och nerladdning av program "apps" men det hoppas jag att de sade i teleshoppen!!

    Flygplansläge är när du sitter på flyget men ändå vill kunna använda telefonen som tex en ipod!

    Hoppas att det löser sig - gå tillbaka och be dem fixa ALLT i tfn innan du lämnar shoppen!

    Simma lugnt/S

    SvaraRadera
  4. Brita, Det är otroligt, en stegräknare som inte klarar fukt! Snacka om korkade grejer.

    Suss, ja fåndoktor behöver jag!

    Susanna: hahaha - nu är du rolig! Läs ordet fånFån ;-) Jag kanske borde avslutat inlägget med: "OBS, jag försöker vara rolig!"

    Det är en iPone, Jag är Mac-galen, har haft Macar sedan dom kom så jag har första generationen iPhone ockå, direktimporterad från USA.

    Jag vet vad flygplansläge är men inte varför den vill starta det samtidigt som den säger att tillbehör inte kan läsas, när det inte finns några tillbehör inkopplade! Jag älskar min iPhone också... när den funkar men den har haft egenheter för sig hela tiden och har varit till fåndoktorn en gång tidigare, i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Ligga vid poolen låter skönt!!! Trist bara med iphonen!

    SvaraRadera
  6. Nä, jag förstod inte "Fånfån" sorry!
    Men den låter "hostig" och kanske skall bytas vid tillfälle kanske annan generation eftersom utvecklingen går framåt..../S

    SvaraRadera
  7. Weirdo, japp poolen är bättre är Phonen!

    Susanna; G3 är inte gångbart på Phuket förrän (i bästa fall) i sommar så det har jag ingen nytta av. Men framförallt har jag vissa kompabilitetsproblem med nya iPhone-systemet och mina Macar. Det är grejer som inte kan fixas i dagsläget, då jag behöver visst system för att få vissa arbetsprogram att funka.

    fånFånen är hos farbror doktorn nu, men tyvärr tvivlar jag på att dom kan fixa den. Om dom inte kan laga den tror jag jag köper en annan billig mobil tills vidare.

    SvaraRadera
  8. I see!
    Kul att vi båda är Mac tokiga. Jag hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt/S

    SvaraRadera
  9. Det blir kanske mer avkopplande vid poolkanten, utan tekniken, men det kanske inte är riktigt det man vill alla gånger. Det är så varmt här så det skulle passa med en pool här med, men vi börjar med eldar och raketer på torsdag. Ha det bra vid poolen, kram!

    SvaraRadera
  10. Hejhej.

    Låter jobbigt med fånfånen.
    Min son och dotter har varsin Ipod och de hade också samma problem med sina, de fick prova en annan dator helt enkelt och sen köpte sonen en reseladdare till sin ipod och sen dess hinner den aldrig ladda ur helt och fåna till sig mer, kanon, vi hade med denna väggreseladdare nu när vi var nere och det funkade kanon........ingen dator behövs.

    Kram
    //S

    SvaraRadera
  11. Åsa, jag kanske kan elda med fånFånen - det är alltid en idé, haha. Ha så kul sista april. Det tänker jag ha också, det blir födelsedagskalas tror jag!

    Smilla, de hade nog inte samma problem. Min iPhone-fånFån har hårdvarufel och kan inte laddas alls. Inte heller kan den kopplas in en dator. Det skulle alltså inte funka även om jag hade en hel dataaffär och en mijon kablar ;-)

    En iPhone utan datorn är inget speciellt, då blir det bara en halvtaskig telefon.... Men iPhone är som en liten minidator som snackar obehindrat med min vanliga dator. Det är det som är grejen med min älskade, stundom hatade, telefon.

    SvaraRadera