fredag, januari 02, 2009

Myrmark


Ging blandade till lite hundmat med rester från restaurang. Han fyllde sedan kastrullen med vatten och ställde den i badrummet.

När jag vaknade såg det ut så här. Myrorna har gått på led in under bakdörren, till badrummet och upp för kastrullen utsida för att sedan marschera ut på skeden. Allt för en yttepytte liten matsmula.

Man kan inte annat än imponeras av myrornas flit!

Här på Phuket är det molnigt idag. Jag hoppas det inte blir regn, för vi har planerat att åka till den flytande restaurangen Kro Suvit i eftermiddag!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

10 kommentarer:

  1. Ja, myrorna är flitiga. Dessutom verkar de följa en ledare fullt ut, trots att de är i Thailand.Vilket leder till målet om än med liten utdelning.

    Håller tummarna för uppehåll!

    SvaraRadera
  2. Skulle förstås stå Rakel

    SvaraRadera
  3. De jobbar på flitigt också i granngården.
    Vi ser fram emot restaurangen.
    Brita och Anders

    SvaraRadera
  4. Ha! Festligt. Här ser vi inte många myror...

    SvaraRadera
  5. Raleö, du slirar på tangenterna lika mycket som jag ser jag ;-)

    Anders & Brita; förvånar mig inte, spray, spray!

    Kjell, Det var en bra idé, vi kör hit en lastbil is så vandrar myrorna vidare!

    SvaraRadera
  6. Oj inte illa alls - även om myror är något jag INTE uppskattar.

    //SmillaStina

    SvaraRadera
  7. Inte jag heller Smilla. Fästingar och myror kunde jag vara utan!

    SvaraRadera
  8. God fortsättning så här halvvägs in på det nya året. Bättre sent än aldrig.

    Myror... Vi har invaderats av en ny myrsort som jag aldrig sett förr här i Thailand. Inte vad jag kan minnas iaf.

    De är svarta och stora. Ca en cm långa och rätt kraftiga. De springer snabbt som sjutton och verkar mest komma in när det är mörkt. När man tänder springer de och gömmer sig.

    Har ni såna?

    De bits iofs inte, som dina röda där på sleven, så det gör inte så mycket, så länge de håller sig borta från under toaringen. Obehagligt med en myra i rumpan när man sitter och har det bra.

    SvaraRadera
  9. Jodå, såna har vi också. Men dom är väl mer två cm än en? Men dom sitter åtminstone inte på toa - än så länge ;-)

    SvaraRadera
  10. en och en halv kanske då. ska se om jag hinner mäta en i kväll när det är dags för kvällstoaletten.

    SvaraRadera