onsdag, januari 14, 2009

Konsert-kväll ikväll


Igår ringde Moo, en gammal kompis till Ging. Han är keyboardist i bandet Hin Lek Fai som är på ön för att göra en konsert. Ging spelade med dom tidigare när han bodde i Bangkok. Hin Lek Fai är ett klassiskt hårt rockband som har jättebra låtar enligt mig. Dom är mycket stora i Thailand så det blir säkert mycket folk, men förmodligen inte så många utlänningar.

Om du har chans och gillar rock åt det tyngre hållet, passa på att besöka Phuket Brewery ikväll. Det ligger precis mitt emot Lotus och går inte att missa, det sticker ut en båt över entrén. Inträdet kostar bara 150 baht. Trevligt nog så slipper vi betala, vi står på gästlistan och får sitta vid musikerbordet. Tänk va’ bra det är att ha en trummande make! See you - party, party!

Tycker du logon är underlig med tanke på deras namn? Hin Lek Fai blir på engelska; Stone, Metal, Fire.

6 kommentarer:

  1. Ha´kul!

    Ska Ging spela? Eller är det fortfarande spelfritt?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Klart vi ska ha kul, det har väl du i London också förmodar jag.

    Risken/chansen att de vill att Ging ska gästa är överhängande - men jag tror att han inte vill. Han är inte inrepad på deras låtar numer. Vi märker väl ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha en bra kväll.
    Brita o Anders

    SvaraRadera
  4. Malee, snart rockar det fett för Dig också, här i Sverige!
    Radioprogrammet Meny kommer att reprisera inslagen från förra året och det vecka fem enligt planerna. Jag har för mig att Du är först ut, sedan kommer Anna Lundqvist, svensk cateringkock i Bangkok och sist ut är Leif Illernäs i Patong - han med Ricos, Du vet.
    Du kan lyssna över nätet från Menys hemsida på sr.se

    SvaraRadera
  5. Lagers tabberas, va’ trevligt! Hoppas ni har det bra därhemma. Kommer ni till Thailand i år?

    SvaraRadera
  6. Kolla in min blogg med metal o rock recensioner, kommentera gärna!

    SvaraRadera