söndag, december 07, 2008

Svensk präst på Phuket


Så här ser en mobil präst ut! Svenska kyrkan har utökat sitt engagemang i Thailand så nu har vi på Phuket fått en egen själasörjare. Men prästen har ingen kyrka, han åker till dom som behöver honom istället.

Helt rätt tycker jag - vi är rätt många som är här både kort och lång tid. Jag är fortfarande putt på UD som tog bort vårt konsulat. De verkar, till skillnad mot Svenska kyrkan, inte bry sig ett dugg om var svenskarna faktiskt befinner sig.

Per Edler, som prästen heter, hälsar: Om du är tillfällig turist eller långtidsboende, välkommen att ta kontakt. Mobiltelefon +66(0)874 676 782 eller e-post: per.edler@svenskakyrkan.se


Aftonbladet slår fast att svenskarna avbokar sina resor till Thailand. De bygger påståendet på att sportkommentatorn Patrick Ekwall valt bort l
andet och att svenskar klickat i att de är tveksamma till att åka till Thailand i deras enkät på nätet. Sen har de försökt bevisa påståendet hos resebyråerna - vilket inte gick. Patrick Ekwall har inte startat någon trend, Thailand säljer fortsatt bra. Läs själv hur de krumbuktar sig till slutledningen att "Många avbokar resan till Thailand"

10 kommentarer:

  1. Patrick Ekwall... Han gråter väl ut i Aftonbladet varannan vecka? :)

    SvaraRadera
  2. Usch vi vet inte när flyttet blir av, sitter lite pyrt till nu när nya ägarna flyttar in i huser 2/2 och vi har ingen ny bostad ännu :-(
    Känns MER är oroligt måste jag erkänna, mindre än 2 månader dit ju! Med eftersom jag lovat Stefan att vara positiv så säger jag, det löser sig :-)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Långrygg, det är nog möjligt. Det är ju sån krystad artikel att man kan inte annat än skratta. Ringde Aftonbladet varenda B-kändis tills dom hittade en som avbokat eller?

    Carina; ooops - det är kallt att tälta i Gävle tror jag ;-) Det löser sig, det brukar altid göra det. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej Malee! ....tro det eller ej, men prästen du har på bild, det är min gamla konfirmationespräst!...nu var det visserligen ett tag sedan men kan inte tänka mig att det finns så många präster som heter per Edler....Du får hälsa honom. Han var min konfapräst i Torvalla, första kullen som fick gå fram i Brunflo....Ha, ha...gu vad världen är liten!! KRAMAR till dig.

    SvaraRadera
  5. Tina, va kul, världen ÄR liten! Jag lovar hälsa honom. Vi ska ses på fredag.

    Kram till hela famlijen!

    SvaraRadera
  6. Ja, kvällspressen förnekar sig inte. Konstigt att det inte satte upp löpsedlar om SUPER-avbokningarna till Thailand, vi har HELA LISTAN! De kör med sina återkommande, tjatiga floskler (nu senaste året är ju allt "SUPER-nånting".

    Bra med en präst stationerad där folket finns. Det är nog en och annan som inte mår så bra som de skulle kunna göra i paradiset. Många åker inte till något, de åker ifrån något, och det brukar inte bli bra, vare sig för kropp eller själ.

    Hälsninar från ett ack så grått Stockholm med endast 3 plusgrader...

    SvaraRadera
  7. Hahaha - ja det är SUPER-förutsägbart!

    Klart vi ska ha präst, du har så rätt om att många åker från...

    Hej från ett Phuket där det öser ned! Ging o jag åker nog till Central Festival, det går inte att vara utomhus ikväll verkar det som. Men det är inte grått, det är svart ;-)

    SvaraRadera
  8. Patrick Ekwall, stackars han som inte får åka till Thailand och lyllo mig som får =). Har legat hemma för ankar idag i sängen så jag hinner klara av influensan innan jag far. Ha det bra, Kram!

    SvaraRadera
  9. Jaså ni har det grått också, nåväl ni behöver i alla fall inte frysa när ni går ut. Här har det varit så där råkyligt att det känns som att det kryper under skinnet.

    Central Festival är ett trevligt alternativ när det regnar alltför mycket och länge någon dag. Fina affärer, en fräsch lunch på Sizzlers (felstavat, kanske?) och till slut en film på bio är inte så dumt. Det är det som är så bra med Phuket, det finns allt! Både lugn och ro men även allt annat man kan önska sig. Men det där vet du ju redan!

    Hoppas måndagen blir solig och skön för er, här hyser vi inte några sådana förhoppningar faktiskt.

    So long!

    SvaraRadera
  10. Åsa, bra idé - fnys på nu istället för vid jul!

    Christer; de bidde inget Central igår, deet bidde långmiddag på Isaankrogen bredvid oss istället. Minst lika trevligt.

    Och jag håller med dig till fullo, många tror Phuket är lika med Patong, Kata och Karon . men det är deet ju inte. Jag har aldrig ätit på Sizzlers, så jag kan inte stava det heller ;-) Vi brukar hamna på Pizza Hut...

    Solen är tillbaka idag. Ha det så bra hemma i rusket! Nästa gång ni kommer kanske vi kan försöka ses?

    SvaraRadera