fredag, december 05, 2008

Ni borde skämmas PAD!


Den ockuperade regeringsbyggnaden har lämnats åt sitt öde av PAD. Polis och tjänstemän som kom tillbaka till sin arbetsplats är gråtfärdiga.

Regeringshuset är
fullständigt plundrat och vandaliserat. De har skurit sönder nästan alla möbler och förstört allt annat. Det de inte har slagit sönder har de stulit!

Borta är allt från privata Buddha-amuletter till bilar och datorer. Annat som försvunnit är vapen och ammunition. En kvinna som sålde mat därinne är förkrossad, de har till och med stulit hennes köksattiraljer och kylskåp. PAD har också lämnat kvar en del, förutom sopberg har polisen hittat mäng
der av vapen. De vågar inte släppa in tjänstemännen till sina kontor än, de har hittat en massa bomber och måste sanera och säkerställa området först.

Fredliga politiska kämpar? Bullshit, regeringsbyggnaden har varit ockuperad av vandaler, huliganer och vettlösta, egotrippade idioter!
Ge gula PAD rött kort! Ut med de vandaliserande skithögarna, låt dom inte skylla på politiska motiv när dom stjäl och förstör. PAD kostar landet miljoner efter miljoner! Låt dom betala allt de ställt till med!Jag hoppas att alla som har ens en gnutta positiv känsla för PAD får se det jag sett på TV. Då kanske dom vaknar - jag hoppas det!
Uppdatering lördag 6 december: PADs koordinator (va’ gör en sån?) förnekar att PAD skulle ha någon som helst skuld till den påstådda förstörelsen och stölderna på och i regeringshuset. Har varnade tjänstemännen och sa att dom skulle passa sig för att utnyttja det här för att sätta dit PADare för den uppstådda situationen! Suriyasai, som koordinatorn heter sa’ att det var förmodligen tjuvar som passat på att vandalisera.

Men, snälla nån! Ta ansvar för vad ni gör!!! Den påstådda vandaliseringen? Ni är alltså blinda? Ni "varnar" tjänstemännen - ska ni misshandla dom som visar bilder på vad ni gjort, på samma sätt som ni spöar upp folk som ni tror är spioner? Bilden kommer från den thailändska tidningen Khao Sod. PS. Före detta fru Thaksin kom hem idag.

12 kommentarer:

  1. Jag såg det också på tv igår. Det är skandalöst!

    En svensk man i Issan

    SvaraRadera
  2. Ska se om jag kan ta upp detta med jobbarkompisar som är PADdare. Se hur de förklarar detta...

    SvaraRadera
  3. Svensk man: Ja skandalöst är ordet!

    Guava: Jag ska också fråga de PADare jag har i min närhet, hehe!

    SvaraRadera
  4. Kanske ska ses som det styre som PAD önskar sig, m.a.o. åt det anarkistiska hållet.

    "Alla tänker på sig, Det är bara jag som tänker på mig"
    Hälsningar från Kamala.

    SvaraRadera
  5. Smilla, det är det minsta man kan säga!

    Kamala; PAD önskar sig allt utom anarki - de vill ha en återgång till de traditionella livsstilen. "Allt åt ett fåtal, resten ska respektera oss och se upp till oss. Ingen ska komma och mopsa sig och begära något av statens kaka. Det är vår kaka!"

    SvaraRadera
  6. Det slår mig, efter att ha talat med några här i Sverige som är PAD anhängare att detta kan vara den enklaste och billigaste formen av propaganda för att desavouera hela rörelsen. Man kan inte annat att ana sådant då propagandamaskineriet finns där alla pengar är samlade, dvs hos di röe som torde vara ekvivalent med Thaksin och hans gigantiska plånbok.
    Bara en tanka som slår mig och som klanske borde utvecklas.

    SvaraRadera
  7. Göran, nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag har sett smygfilmade filmer och smygtagna bilder på fredens kämpar som misshandlar folk till höger och vänster och slår sönder och sätter eld allt som står i deras väg. För att inte tala om allt de helt enkelt lagt beslag på som det behagat dom, under pistolhot.

    Jag har även direktrapporter från fok i Bangkok som är skiträdda för alla galningar som tagit på sig gul tröja och börja bossa folk till höger och vänster. Allt i den så kallade demokratins namn.

    Det finns säkert en vettig kärna inuti rörelsen, men ledarna är ANSVARIGA för dess medlemmar. Och folk med PAD-leg spred skräck, inte hopp om framtiden.

    Näääru - att Thaksins lojala smitit in mellan demonstranterna och polisen är lika troligt som att senaste Dengue-utbrottet var orsakat av att Thaksin släppt in myggor i landet. Vilket - tro det eller ej- PAD på fullt allvar påstått...

    Dessutom borde det finnas en lag som säger att om man ska kalla sig demokrati-kämar borda man kämpa för demokrati, inte elitstyre.

    Läs gärna Reuters:
    http://in.reuters.com/article/worldNews/idINIndia-36890720081205?pageNumber=4&virtualBrandChannel=0&sp=true

    Och även BBC:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7762806.stm

    Ingen om dom är om våldet, men intressanta vad gäller politiken.

    Och, vad gäller Thaksin gillar jag honom inte. Men PADs propagandaapparat är minst lika imponerande och lika missvisande som hans. Du skulle se den gula TV-kanalen!

    SvaraRadera
  8. Förresten, glömde nämna att flera av de som är rädda i Bangkok tyckte PAD var bra från början.

    SvaraRadera
  9. Det är en klassisk PAD. Naturligtvis skyller de ifrån sig. Naturligtvis kan det inte vara de som har orsakat all denna förstörelse.

    Som Malee undrar jag när någon skulle ha kunnat ta sig in, efter att PAD lämnade, och hinna med allt detta.

    Thaksin är en man, visserligen med en oproportionelrligt stor plånbok, men PAD har många plånböcker i ryggen, som tillsammans nog är betydligt mer innehållsrika än Thaksins.

    PAD har lyckats lura många Bangkokbor med sin retorik, vilket jag tror att de, de lurade alltså, kommer att ångra inom en inte alltför avlägsen framtid. De kommer inse att de bara varit brickor i ett maktspel. För tro inte att de, vanliga medelsvenssons, kommer att tjäna något på en PADdifiering av samhället, alltså en återgång till fornstora dagars maktmonopol.

    Jag skrev lite om hur jag uppfattar det hela, vet inte om du läste det Malee. Saknar din kommentar där.

    http://www.se.bkkguava.com/fattiga-rika-pandoras-box.html#comment-112

    SvaraRadera
  10. Äsch då, länken blev visst till kommentarerna... Scrolla upp om du orkar dig dit.

    SvaraRadera
  11. Yes Guava. Som vanligt kan jag inte annat än instämma med föregående tlare.

    Ni som läser detta, surfa till Guavas inlägg om Pandoras box - en enkel sammanfattning om hur det kunde bli som det blev.

    SvaraRadera