fredag, april 04, 2008

Släkten är bäst!

Gings familj är här. Hela klanen kom flygande från Bangkok, överförtjusta över att få besöka Phuket. Bara en av dom har varit på ön tidigare - ingen har flugit förr.

Kvartetten installerade sig på Malee Garden under fortsatt entusiasm och for lika entusiastiskt iväg på shoppingtur - de tyckte lägenheten var fantastiskt och allt jättemysigt - men var skulle dom laga mat? Här skulle kokas, friteras och wokas!

Så nu har vi en gratis-restaurang på bakgården, så fort jag sticker ut huvudet får jag något att smaka på. Precis när jag skriver detta (jag ljuger inte) kommer Ging in på kontoret med en pyts med någon sorts efterrättssoppa! Jag är mätt nu! Bäst jag går och lägger mig innan mer mat kommer... God natt!

2 kommentarer:

  1. Det är som att jämföra med Gotland
    Många svenskar har "inte" varit på
    Gotland och en mindre har flugit
    "Släkten är bäst" men ni tar inga risker utan flyr till Sverige

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig vart på Gotland! Fast flugit har jag en del...

    Släkt och vänner måste komma begrnsade tider annars kan "bäst" bli "värst" ;-)

    Delar av släkten blir kvar när vi åker som hus- och hundvakter!

    SvaraRadera