fredag, november 23, 2007

Tempo-växling

Efter en hektisk tid för att förbereda öppnandet av Maleé Garden börjar livet så sakteliga återgå till det normala. Klockan verkar gå i mer normal takt. Vi har tagit tillbaka våra möbler, städat och välkomnat våra första gäster. Det var ett rejält invigningskalas - vi hade bara en back soda kvar. Inte en droppe fanns kvar av starkvarorna :-)

Jag bygger kryss och Ging sitter med hörlurar och låter "pim poddi dom pudi tatatatatataaa". Han har accepterat ett erbjudande från klubben Tai Pan i Patong att spela en gång i veckan, han repar låtar när han låter så där. På söndag startar han med
sitt nya band som, vad jag vet, inte har något namn än. Vi är några stycken som ska åka in till Patong första kvällen, det ska bli kul!
Lilla hunden Mike börjar tuffa till sig och vaktar huset rätt ordentligt för att vara så ung. Han är jättesöt och go’, men otroligt rädd för folk och litar inte på någon annan än Ging och mig än så länge. Någon måste varit väldigt taskig på Mike!

3 kommentarer:

  1. Ömmar för de skygga vovvsingarna, tid som gäller, ge dem massor med tid så brukar det ordna sig, de tuffar på sig litegranna!
    Skoj med en krogsväng i Patong,
    alltid roligt att träffas ute och lyssna på BRA musik!
    Fick Ging nå´t jobb i Sverige eller? Kramkram Carina.....som ska ha en helvit helg....inte snö utan på "insidan"!

    SvaraRadera
  2. Grattis till Malee Garden, hoppas allt går efter förväntningarna.
    Skulle inte Ging Sköta hotellet? Skall han spela i Patong, bilda ett Band, öva, gosa med hunden och tanten då får han allt "lägga band på sig"
    och "trummpinna på"
    Hämtade visa i dag så vi ses nog i vinter är nyfiken på allt som du bloggat om. Hoppas du får lite lugnare nu.

    SvaraRadera
  3. Carina, vi la ner jobbsökande för Ging i somras. Det är ingen lätt bransch att komma in i, hur duktig man än må vara. Vi får ta nya tag nästa år.

    Mike är redan lite tuffare!

    Pelle & Carina Läs nästa inslag om trummande... planerna har ändrats.

    Pelle, jooo du, jag hoppas också få lite lugnare :-) Redan idag är det mer avstressat här, och bättre kommer det att bli vartefter!

    Malee Garden funkar utmärkt än så länge - det riktigt kul!

    Om du kommer och hälsar på, snälla mejla mig i förväg. Som du redan förstått har jag en del för mig och om mig :-) Välkommen så småningom!

    SvaraRadera