tisdag, oktober 30, 2007

Handla hemma

Från ett shoppingcenter till ett annat. Från tjusiga Jung Ceylon till vår gårdsplan. Steget är inte så stort som man kan tro, damen med den bärbara miniaffären tillhandahåller många av de produkter som säljs på Jung Ceylon.

En del hundar anser att vår tomt är perfekt för ett nödstopp. Ging har tänkt skrämma iväg dom med ett välriktat skott med slangbella. Det har han säkert rätt i, det skulle avskräcka avskrädes-vovvarna. Men hur i hela friden trodde hundälskande Ging att han skulle kunna använda slangbella mot sina fyrfota vänner?! Det går ju inte....


På moderna handelsplatser finns skylten till höger. Jag gillar den - den visar thailändskt praktiskt tänkande. Här är dubbelparkering inte fel. Se bara till så vi kan rulla bort bilen ifall den är ivägen :-)

Väder: Vår favorit-restaurangägare sade ikväll: Har ni känt att vinden vänt idag? Nu kommer den från söder. Det betyder att monsunen är på väg ut och solen på väg in! Han brukar ha bra koll på vädret - hoppas han har det även denna gång!

10 kommentarer:

  1. Detta påminner mig om gamla hederliga Nice Shop i mina gamla hemtrakter i Bangkok. En liten närbutik som tamefasen var mer välsorterad än COOP här i Stockholm.

    Jag saknar faktiskt en del i svenska matvarubutiker. Mycket nyttoprodukter finns det som jag önskar dem utöka sit sortiment med.

    Ha det bra, hoppas regnet avtar!

    SvaraRadera
  2. Ser inte ett dugg skönt ut att kunna gå klädd så där.....nä då är det bättre att klä sig i dunjackor, vantar, mössa, halsduk, raggisar, koftor och curlingkängor! Not!
    Jag vill ha värme i mängder nu!
    Kramen Carina

    SvaraRadera
  3. Hoppas "väderkillen" har rätt i värsta fall får Ging hämta "trummsetet" och trumma fram lite sol
    De parkerar bakom varandra också hände oss på Phuket airport taxikillen bara stod lungt och väntade, efter några minuter kom ägaren och flyttade sig så vi kom ut, de bara log mot varandra.

    SvaraRadera
  4. Nille, jag fattar inte hur dessa små kvartersbuiker här kan ha så mycket grejer egentligen. De är ju små... men mycket finns det!

    Carina, jo raggsockor saknar jag mycket, eller hur det nu va ;-)

    Pelle, Nu fattar jag att det var DU som skrev förra soldans-inlägget. Trodde det var en annan Pelle. Så min Rush-fråga var nog svår att förstå för dig.

    VÄDER: jo då, gubben verkar ha rätt. Idag har vi värme sol och aningen soldis. Över 30 grader redan nu på morgonen. Inte helt fel ;-)

    SvaraRadera
  5. Mai penn rai(ang.soldans)men de får putsa linsen på Karon beach verkar molnigt.
    By the way. Vad menas med "ordlös onsdag" är det någe slags "day off"

    SvaraRadera
  6. Ordlös Onsdag är bloggare som varje onsdag lägger ut en bild utan text. Sen surfar vi alla runt på Internet-galleri. det kan du göra också, mycket fina bilder. Det är bara att klicka på länken under min onsdags-bild så kommer du till bild-samlings-länkarna!

    Vinden vände faktiskt igår. Vi hade superväder, knappt någon vind, blå himmel (lite dis) och över 30 grader. Ingeet regn.

    Tidigt i morde kom några droppar igen och nu klarnar det upp igen.
    (kl är 8 på morgonen) Så kolla Karon-kameran igen - det ser nog bättre ut nu!

    SvaraRadera
  7. Hej Maleé! Längesen jag lämnade någon kommentar på bloggen.. Men det ÄR så kul att läsa. Vad skönt att vindarna vänder.
    Tjing Bullmamma

    SvaraRadera
  8. Jag har saknat dig Bullmamma - nu får det bli andra bullar av...

    Närå, du behöver inte känna nåt tvång att kommentera, men det ÄR kul med kommentarer :-)

    Jag är ju rätt dålig på att blogga också för tillfället. Elektriker, gardinmakare, konstnären och annat tar upp min lediga tid. Om ca 10 dagar räknar jag med att allt ska vara klart!

    Hoppas hoppas det stämmer, har inte ens varit till stranden...

    SvaraRadera
  9. Jag hatar dubbelparkerande människor. Det är ett tecken på avsaknad av empati. ;)

    Speciellt när parkeringshusvakterna inte finns i närheten så man själv måste puffa bort 100 meter bilar innan man kommer ut.

    Sen, en mer allvarlig aspekt på dubbelparkerandet. Jag undrar om alla dessa parkeringshus verkligen är dimensionerade för att ta denna extra vikt som alla dubbelparkerande bilar medför...

    Bara väntar på nyheten att ett p-hus har rasat ihop.

    SvaraRadera
  10. Har också snuddat vid tanken på övervikten på p-hus.

    Däremot har jag, tack och lov, aldrig behövt putta bort hundra meter bilar. Som mest har jag puttat bort två, bilar alltså, inte meter bilar. Det räcker. :-)

    SvaraRadera